5.5.10

Snabbmat...

.

...eller rättare sagt, snabblagad mat!
Denna rätt går verkligen fort att göra!
Ca 15 minuter och man har verkligt god mat på tallriken!
.
Bakpotatisen gör jag i micro!
Sätt de tvättade potatisarna på en tallrik med grovsalt i botten!
På med plastkåpan och kör 10 minuter på full effekt!
.
Räkröra: Philadelfiaost, majonäs, räkor,
citronskal och -saft, dill, salt och peppar.
Mina tillbehör:
Närpes "röda guld".. tomaten och vår egen färska gurka
samt ett salladsblad!
.
Smaklig måltid!
.
Tallrikarna är tillverkade av Ulla Björk!

5 kommentarer:

Moster och jag sa...

Mmm..ser riktigt gott ut. Det skall jag prova, för dagens melodi är verkligen att det skall vara fort färdigt.
Nu har jag tomaterna färdigt packade i lådor för idag. pust.... kom ganska mycket och gubben kör ut blommor för fullt så jag har skött om packningen själv.
Ha de bra!!

Livet på Vestergård sa...

Ja men det måste jag också testa! Det ser så gott ut.Roligt med nya recept :)

Anonym sa...

Nam.nam ser godt ut!ha ein fin kveld klem Lisen

Galleri MochB sa...

Låter gott och enkelt! Sånt gillar jag :O)

StrandviksVillan sa...

Mums! Ja tack, säger jag!