18.1.11

På sängen ...

.
.
Litet av en fortsättning på förra inlägget blir detta!
Kuddarna jag visar idag är "gamla", men de har
nästan alltid legat på vår säng!
Tycker själv de är så vackra
och kanske för att min mormor virkat dem ...
hon som var född 1901!
Dessutom går det att vända på dem,
för att få en annan färgkombination!
.
Det virkade sängöverkastet har min mans mor
virkat någon gång på 60-70-talet!
Det var inte det enda, utan många fler skapade hon
med garn och virknål!
.
.
.
.
♥♥♥
Besök gärna min lilla shop!
Klicka på bilden oppe t.v.
.

14 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Vackert virkat, och så roligt att ha som minnen!

4U2 sa...

Snygga kuddar och att virka överkast; vilket jobb!

Skaparglädje sa...

Både kuddarna och överkastat är jättefina. Fina minnen.
Kram Anne-Lie

Annelis hantverk sa...

Söta goa "bakelser" du har på det jättefina sängöverkastet!
Kram!

Monkan sa...

Hej, så fina kuddar, men överkastet är superfint. Vilket arbete att få till ett sådant med det ganska tunna garnet.
Ha en fin kväll
Monkan

Gugis Pärlor sa...

Min mormor och mamma gjorde sådana kuddar också i min barndom. De ser verkligen ut som bakelser!

Kram Gugi

Hantverkarglädje sa...

Sängöverkastet,det skulle jag verkligen gilla. Kuddarna har jag haft nästan samma själv som min mor virkat. Säger samma som Gugis pärlor: de är precis som bakelser.

Lyckoslanten sa...

Värdefulla hantverk och minnen. Jag har nog sett den där kuddmodellen nån stans tidigare.
Ha det fint i veckan! ♥

Janne i Fagerlia sa...

Herlige puter eller "kudder" som dere sier. Skulle gjerne hatt oppskrift på slike.

Sengeteppet var også lekkert.

Birgitta sa...

Så fina kuddar och ett vackert överkast du har. Vilket jobb att virka det.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Bestemor Drillo sa...

Hvilken vakre minner du har! Teppet var også lekkert!
Ha en fin dag ! Klem fra meg!

Anonym sa...

Hei.Kjempe nydelige puter.Husker at bestemor hadde slike.Nydelige sengteppe.Heklet mange dobble sengtepper tidligere.Seks stykker.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Och här hamnade jag till min stora förtjusning, så mycket fint, jag kommer tillbaka!
Agneta kram

Anonym sa...

Har också en mormor som har virkat massor under sin mest aktiva tid. På söndag fyller hon 93, så nu orkar hon inte längre. Hon virkade överkast till alla barn och barnbarn, så med sitt eget, så gjorde hon 10 dubbelöverkast. Vet i sjutton om jag skulle orkat med =)
Kuddarna som du har på ditt överkast är ljuvliga!
kram