12.12.11

Jullov

******
Sista dagen före jullovet från vävkursen
hann jag börja med mitt första vävarbete, en halsduk!
I nästan alla vävstolar är det färdigt att börja vävningar,
allt från stora mattor till löpare i vackra färger!
Helst ska man vilja pröva allt :0)

I min halsduk blir inslagen blågröna,
medan varpen är ljusgrå till alla!
Vi har satt varp upp till sex/sju stycken!
Nedan är en färdig i vitt. Bilden hämtad ur en tidning :)

*****
I går kväll var jag på julkonsert igen!
Denna gång lyssnade vi till Närpes Skolmusikkår,
Nora kören och Närpes Manskör och solister!
MÄKTIGT kan man gott säga!
*
Tack till er alla som hälsar på, lämna gärna en kommentar!

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Halsduken ser så mysig och skön ut.
Kram!

Annelis hantverk sa...

Din färg... och va snygg den blir!
Ja visst var julkonserten riktigt bra!
Kram!

Annika sa...

Men jag vill också se allt du ser :-)
Precis allt!!
JÄTTESNYGG halsduk!
GILLAR!!!
Kram!

Linneskåpslycka sa...

Mysig och skön halsduk:))
Kul att du ville vara med i utlottning:))
Önskar dig lycka till;)
Ha en fin Luciadag:)

Kram från BjörkeVävstuga