26.2.12

Sju stycken ...

... 'raska' damer blev det på söndagspromenaden i dag ;)
Sol och ca -4 grader ....
FINA plogade vägar genom byn, och där var inte
heller trafiken så livlig!
Längre fram i lä av skogen kändes solens värme
påtaglig under "pälsen" :O)

Det var nu inte enbart det jag tänkte visa,
utan snömängden vi har just nu!

Solen gör sitt, men ännu finns massor av snö!
Dessa växthus går snart en ny odlingssäsong till mötes!
Men snön från husen rasar nog genast
då värmen sätts på inifrån ;)


Skogsvägen är knappt farbar, men traktorn kom fram ändå!
Det sägs, enligt gamla sägner, att vi ska ha flera snöoväder ännu
innan våren är här! Tisdag kommer ett ....

Höga upplogade snökanter finns på allas gårdsplaner!

Nu har jag har fått min fina bok,
"Cafe´Trädgårdslyckan" från Eva-Mari och hennes röda hus!
... spännande att få läsa !!
Dessutom har jag vunnit en film,
"The Bodyguard" med Kevin Costner och Whitney Houston,
Tusen Tack!!
Dessa kommer att medföra avkopplande och njutbara stunder
nu när solen gör sitt i naturen!
Tredubbla glädjor ...
♥♥♥
Fin sportlovsvecka till er alla som har ledigt ...
och även alla andra som njuter av det fina vädret!!


12 kommentarer:

Orlaug sa...

Fint vèr hjå deg.....og masse snø,ser eg!
Her har det vore mildvèr i det siste, og snøen har minka ganske mykje. I dag er det sol og vårleg, skulle sjølvsagt vore på tur, men har kosa meg på syrommet istaden.
Fin veke til deg!

Annika sa...

Älskar att se alla fina snöbilder från er.
SÅ härligt ju!
OCH mysigt att vara ute och gå i det hela.
Ja, jag kan tro att det blir fler snöoväder innan vintern lämnar er.
Roligt med vinsterna!
Kram!

Livet på Vestergård sa...

Så fina foton du tagit av "vårsol" och vintersnö!

Benita sa...

Vilka fina vinterbilder! Jag vågade mig också ut på en liten promenad idag i det fina vädret.

Leena sa...

Grattis till dina vinster! Så kul! Och fina vinterbilder, tänk att ni har så mycket snö. Vi har knappt någon snö alls och vi har haft en väldigt vårlig helg med sol från blå himmel, knappt någon snö alls och fåglar som kvittrar för fullt. Det är vår! :) (Att det sedan kommer riktiga vinterdagar igen, är en annan sak.)

Marie sa...

Så flotte bilde frå din heimplass :)

Så ulikt der eg kjem ifrå, men veldig vakkert :)

Ha ei fin veke :)

Skaparglädje sa...

Så mycket snö ni har kvar, som du såg på mina bilder så är snön helt borta nu och all isen på skogsvägarna också. Så skönt.
Vad trevligt att ni är ett gäng som är ute och promenerar tillsammans.
Ha en bra dag!

Mina fotostunder sa...

Neeej huvadå så mycket snö....det blir nog förlängning här :)
Men vackert är det och skönt med promenader i solskenet.
Kram!

Birgitta sa...

Ser ut som en skön vinterpromenad i solen. Längtar efter att snön ska försvinna och framför allt halkan vi har.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Gugis Pärlor sa...

Grattis till dina fina vinster! Då värsta busvädret drar fram blir det en fin stund med bok och film istället ♥

Kram Gugi

Åsa sa...

Oj så mycket snö ni har. Fina härliga bilder.

Kram Åsa

kaffeochkanelbullar sa...

Härliga vinterbilder och jag tycker att ni är flitiga tjejer i din by : )