9.5.12

Annika frågar - jag svarar :)



 Har fått en utmaning av Annika i Reston, USA! 
Tack, tack ska göra mitt bästa ;O)

Det gäller att svara på elva frågor 
och sedan ställa egna nya frågor till utvalda bloggare! 
Svårt blir det men försöka duger ;)

1. Vad gör du helst en fredagkväll?
... så litet som möjligt efter en tung arbetsvecka i värmen! 
Äter gott och möjligen ett vinglas till, ser på Tv ...

2. Favoritskor?
Har blivit foppatofflor i jobbet ...
annars Ecco skor gillar jag!

3. Senaste plagget du köpte?
En svart (typ) spetsmönstad väst med kort ärm.

4. Skulle du tänka dig att bli vegetarian ...
varför/varför inte?
Nej, tror inte det ... gillar grillad biff 
med tillbehör alldeles för mycket ;)

5. Läser du någon bok just nu, om ja, vilken?
Är dålig bokläsare, hinner inte, 
och vid läggdags sover jag innan huvudet ligger på kudden :O)
Köpte till marthaföreningen i går kväll en bok skriven av
Handlar om när hon som 27-årig drabbades av 
cancer och allt som hon gått igenom ...
I dag är hon en rätt frisk trettioåring!
Den boken ska jag läsa nu!

6. Bästa filmen du sett i år?
Det vet jag tyvärr inte ... ser sällan filmer i Tv ,
blir det någon gång så minns jag inte namnet!
Så jag är ingen filmförbrukare ;)

7. Om du fick bli av med en tråkig vardagssyssla,
vilken skulle du välja?
Ingen svår fråga ... städning ;O)


8. Vart drömmer du om att få resa?
Oj, det vet jag inte heller! 
Gotland blir det nog ... om jag får välja ett ställe!
Den drömmen tror jag också går i uppfyllelse ...

9. Om du fick äta vad du vill idag, 
vad skulle du då beställa?
Rökt abborre och 'gräddblöite'...

10. Vin, öl eller drink,
vad skulle du helst beställa på en bar/restaurang?
Vin !!

11. Vilken flygplats är världens 
tråkigaste/bästa enligt dig?
Det vet jag inte, ingen erfarenhet av flygplatser.


Ska söka fram några utvalda till en annan gång 
som ska få svara på mina frågor !!
*
Ha en bra dag!



3 kommentarer:

Annika sa...

KUL att läsa!
Vi har samma avog mot städning. USCH vad trist det är.
Vin gillar vi också :-)
Förstår att du är trött på fredagarna efter en vecka i växthuset etc.
Boken har jag hört talas om. Den skulle jag också kunna tänka mig att läsa.
Gotland är UNDERBART!!!
OCH rökt abborre med "blöiton" också!!
Kramar!!!
OCH tack för all info om sommaren!!!

Janne i Fagerlia sa...

Da har jeg lest svarene dine, og føler jeg kjenner deg litt bedre.

Min Skattkammare sa...

Hej Vivan!
Städning åker från min lista också....bläää! ;o)
Tack för dina fina hälsningar...blir så glad så!
Hoppas nu våren omfamnar er ordentligt! Det är ju så härligt!
Kram Kicki