15.9.12

Äntligen ...

... en lördag med SOL!
På väg till Bergö-marknaden,
 steg solen så vackert opp i öster klockan sju i morse 
när jag åkte genom Korsnäs! 
Härligt .... om man tänker tillbaka på gårdagen ...
STORM / REGN och höstrusk :O/



 Vindmöllorna vid Bredskär! 
Färjan "väntade" tills jag kom ;O) 
Bara att köra ombord ... ca 10 min tog det,
så var man iland!



SE, vilken strålande morgon!
En och annan marknadsförsäljare var på plats!


Blomförsäljningen har börjat, och folk strömmar till!



Jag har också fått en besökare på mitt bord  :O)


... fårkött ...


... honung ...


... sockor, vantar och dockkläder hos 'grannen' !!
Mycket fanns det att se och ev. köpa hem!
TUR med vädret hade vi som sagt ... 


Kö till färjan blev det på eftermiddagen ...
men jag rymdes med som tjugofemte (!) bil  :O)


Ha en fin lördag / söndag alla !!

Tack för alla hälsningar / kommentarer :O)

9 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Tänk att vädret blev så lyckat idag .Jag kom inte ens ihåg att det var marknad före en kund som var på väg dit berättade .så är det med gamla tanters minne .fina bilder fick du ,kram Nette

Mina fotostunder sa...

Ja vilken underbar dag det blev! Vilket flyt du hade med färjan :)
Jättefina bilder!
Kram!

Skaparglädje sa...

Härligt väder ni fick. Hoppas du fick fler besökare vid ditt stånd som betalade för sig.
Kram!

Skaparglädje sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hantverkarglädje sa...

Trevligt att det blev sol. Det är ju extra viktigt att vädret är ok när det är marknad på gång. Ha det gott.

Felix sa...

Här har vi också haft soligt och varmt i dag! Så fina skyltar du har gjort!

Septemberhälsningar
Elisabet

Benita sa...

Fina bilder och vad roligt att ni fick fint väder. :)

Moster och jag sa...

Ser ut att ha varit en fin dag på Bergö.
Sist jag var där på marknad blåste det och var såå....kallt.
Hoppas försäljningen gick bra!
Kram Maj-Gun!

Annika sa...

Mmmmm...
Bergöjen.
Älskar det stället.
Verkligen älskar!
Tycker det är så vackert där.
Mysigt att de har sin höstmarknad också,
GLAD att ni fick så vackert väder!!
UNDERBART!!
Kram!!