3.12.12

Dunkandet tystnade ...

 ... på förmiddagen i vävsalen! 
Nu har vi jullov :O)



E-L rullade av en alldeles "färsk" julmatta ur sin vävstol !
Hur fin som helst !!


U. har också snart sina trikåsängmattor färdiga !


M. väver en snörlöpare i naturnära färger :) 


Ännu är den stora garnmattan i vävstolen
och väntar på sina väverskor till efter jul !
Rosa, vit och grå ... en fin färgkombination :O)


... och så kaffepausen, viktigt!
Många av oss ses redan i kväll, "som marthor"
... då gör vi något helt annat, som ni säkert får se :)

****

  
                                     
Vi har fått ett mjukt och tjockare täcke på marken!
Mätaren har visat ända ner till -18,
men just nu  - 9 grader ...
***


6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så härligt med jullov, nu ska ni hinna med helt andra saker. Trasmattan på första bilden är jättesnygg.
Vi har också fått snö och just nu snöar det för fullt.
Kram!

Annika sa...

SOM sagt, minns ju det där från då jag var barn och följde med mormor till norrnäsmarthorna.
Hon var ordf i tio år, och fick en fin nål då hon avtackades.
ÅÅ jag känner mig sentimental...
MYSIGT med jullov nu!!
Njut av snön!
Du vet att jag är avis!
KRAM!!

Annelis hantverk sa...

Här har ni varit flitiga med så mycket vackert som blivit gjort! Snygg header med vintermotiv!
Ha trevlig kväll!

Birgitta sa...

Fina mattor ni vävt och förstår att ni är flitiga när ni träffas.
Vi har fortfarande kallt hos oss, ca -22 grader nu, så det blir ytterligare en kall natt och dag i morron. Har ca 1 dm snö.
Kram Birgitta

Moster och jag sa...

Ni är verkligen flitiga i vävstugan, och mycket fint gör ni.

Vi ses väl på självständighetsdagen?
Kram Maj-Gun!

Hantverkarglädje sa...

Ja se där verkar ni få en hel del gjort och vilka vackra vävalster dessutom.
Jag spanade men såg dig inte vid Stundars. Hoppade du månne över den marknaden i år? Det var massor med folk men alla frös och hade aningen bråttom.