13.2.13

På tal om vänner!

 Mitt inlägg i dag handlar om lång och trogen vänskap ... 
För precis femtio år sedan skrev en liten 12-åring (läs jag)
till Hemmets Veckotidning och önskade en brevvän!  
Breven lät inte vänta på sig utan det rasslade snabbt i brevlådan ...
hur många minns jag inte, men många var det :)


Jag skrev med flera från början, men på den tiden fanns inte
 alla gånger pengar till brevpapper och frimärken !
 Fortsatte dock skriva med vännen Christina B (nu N)
från Åtvidaberg ... OCH vi skriver fortfarande .... !!


De första ca hundra är numrerade
 och nästan alla jag fått är sparade!
Giftermål, barn och barnbarn har det blivit genom åren ... 
och vissa perioder och år har det blivit endast julkort,
men vänskapen har bestått!
En sak är ... vi har aldrig träffats ... nu börjar det väl bli dags ;O)


Önskar ER ALLA ... nära och kära 
EN RIKTIGT TREVLIG 
"ALLA HJÄRTANS DAG !"
KRAM!

Nu väntar en spännande helg ;O)


17 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Kul med en sådan vän ,hoppas ni får träffas också ,kram till dig på vändagen ,Nette

Maja sa...

Verkligen lång brevvänskap det! Min äldsta brevvän började jag skriva med 1973, numera blir det mest fb men ett brev per år har vi försökt få till och ta en sammandragning av året. Skriver med några till också mer regelbundet :)
Ha en fin vän dag!

Janne i Fagerlia sa...

Så koselig at dere har greid å opprettholde brevvekslingen i så mange år. Godt gjort!

Har hatt det litt travelt i det siste, så jeg har ikke brukt så mye tid ved datamaskinen. Har derfor ikke fått med meg at du har utlodning. Vil gjerne være med :)

Unknown sa...

Kul med brev vänner. Vilka söta tossor du har gjort.Önskar fig en mysig Alla hjärtans dag i morgon ♥
kram Beijan

Skaparglädje sa...

Så roligt...vänner för evigt hela livet ut. Nog är det väl dags att träffas snart.
Kram!

Maj sa...

Fantastiskt! Jag minns att jag önskade mig en brevvän men lyckades aldrig hitta någon...men nu har jag ju FB och bloggen....

Puumuli sa...

Ha en trevlig alla hjärtans dag!

Kram
Sari från Puumuli

Blommiga Rutan sa...


Godmorgon!

Så roligt att ni hållt brevkontakten i så många år! Helt fantastiskt!
Håller med dig, nu är det nog dags att ses! Kanske blir ni då blyga som 12-åringar!?

Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag
Kram Anncathrine

Anonym sa...

Jo trevligt med lång vänskap, inte så länge som sen du var 12 åring har jag känt dej, men ända sen du flytta hit till byn, tack för lång vänskap både i med o motgång. Kramar på vändagen hälsar vi från Långviksvägen 42.

Linneskåpslycka sa...

Fantastiskt med långvarig vänskap:))
Önskar dig oxå en fin Alla hjärtans dag:)
kraam

Annika sa...

WOW, vad roligt!!
Ja, jag hoppas också att ni ska träffas. DET vore ngt det.
Kram!

Sirpa sa...

Härligt! Önskar dig en skön Alla <3 dag kväll!
Kram Sirpa

nattugglan sa...

va kul!!Jag har oxå 2 vänner som jag började skriva åt då jag gick i 5:e klass o ännu blir det kort o så då vi fyller..men det blir sällan numera nått brev.borde väl ta sej i kragen.Hoppas att ni får träffas.

Felix sa...

Kul med brevvänner! Jag hade massor av brevvänner i tonåren. Några har hängt med även i vuxen ålder, men numera mest med julkort...

Hjärtekramar
Elisabet

Ruths datter sa...

Så utrolig kjekt at dere har holdt kontakten så lenge. veldig trivelig med brev.
Klem

Sirpa sa...

Vill önska dig en skön helg!
Kram Sirpa

skapa och inreda sa...

Helt otroligt att ni har hållit kontakten genom alla år, klart att ni måste se till att träffas :)
Annika