8.4.13

Snart vävpaus!


Endast en måndag kvar, så börjar sommarlovet 
på vävkursen ... redan ... vart tog våren vägen ?
Den har ju inte ens börjat : /


Här har jag varpat färdigt till hösten ...
tjugo meter löpare i lila och grå toner!
Vi är flera om samma vävstol ... därför så lång :)
Har varpat halva åt gången !


D.s gungstolmatta är färdig .... mjuk och skön :)


En vacker trasmatta blir till ...


Skir och tunn gardinsväv !
Och en till av de populära snörlöparna, nedan!


på SÖFF i Yttermark !! Ett välbesökt evenemang!

Må bra!

10 kommentarer:

Linneskåpslycka sa...

Oh så mycket fina alster :)
Gungstolsdynan såg jättefin och skön ut:)
Tack för fin kommentar hos mej och det kommer mer bilder på projektet snart:))

ha en fin vecka:)
Kram Tina

skapa och inreda sa...

Vilken lycka att få gå på vävkurs, väva och träffa andra likasinnade.
Det var några år sedan jag själv vävde, jag har en egen vävstol som står och väntar på mig.
Gungstolsdynan ser verkligen jättefin ut.
Kram
Annika

Skaparglädje sa...

Flitiga damer i vävstugan. Så många olika vävar ni har på gång. Fint blir det.
Sommarlov...det låter det.
Kram!

Black Iris sa...

Men jösses så mycket du håller på med..
Underbart med vävning..

Kram maidi

Sirpa sa...

Vilka fina! Älskar sånt handarbete!
Önskar dig en fin vecka!
Kram Sirpa♥

Birgitta sa...

Vilka fina lila färger i varpen. Det blir nog fina löpare. Vilken fin spännare det är på mattan. Gillar sådana där gamla fina saker.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Annika sa...

Vad trevligt med alla fina saker du fixar.
Den där gungstolsmattan ser härlig ut.
Tidigt sommarlov hos er, må jag säga :-)
Kram!

Imagine sa...

Säkert kul att gå på vävkurs. Löparna kommer att bli jättefina i lila o grått. Väver du gardiner också? Ha en fin dag!

Gugis Pärlor sa...

Hjääälp! Är det verkligen sant att vinterns kurser tar slut? Känns ju som om de just började efter jul... Otroligt vackra saker ni väver på kursen!

Kram Gugi

Maj sa...

Så mycket fint du vävt. En gång för länge länge sedan gick jag en vävkurs men det var bara på en liten vävstol. Tror den hette Götavävstol och gick att fälla ihop. Men det blev inte bra alster i den. Varpen mm släppte varje gång man fällde ihop stolen och lade den i bilen.....jag tröttnade tyvärr.