22.9.13

Färgrikt ...



" Aftonrodnad - vacker natt " ...  heter visst ett gammalt talesätt!
Natten har varit kall, endast 4 grader, nu kryper kvicksilvret närmare och närmare nollgraderssträcket!


Underbara färger på både blommor och blader :O)




Denna gamla lada har jag säkert visat många gånger :)
Inte långt härifrån står den ... ännu!
En vacker dag är den borta ... liksom orkade inte längre ...
Men vi är glada medan den finns,
den påminner om en annan generation ...

Ha en skön söndag!

9 kommentarer:

kaffeochkanelbullar sa...

Visst är det fina färger nu på hösten!
Fast jag trodde att det skulle vara andra foton, men de kommer väl en annan dag ; )

Imagine sa...

Alla årstider har sin tjusning. Vi har det bra här i Norden som får uppleva dem. Träden har så fina färger o man behöver inte direkt torka svetten:)
Ha en bra vecka! Kram!

Benita sa...

Underbara höstbilder.

Lyckoslanten sa...

ja visst är lador vackra och speciellt sådana man har haft med sig hela livet.
Vackra dagar nu och vi kan inte göra mycket åt det där med temperaturen även om man vill dra i bromsen! ♥

Janne i Fagerlia sa...

Vakre høstbilder du viser oss. Sikkert inspirerende for en som er så flink til å male bilder fra naturen :)

Livet på Vestergård sa...

Verkligen vackra färger!

Annika sa...

Hej! Vilka vackra bilder.
Vi hann ju inte ses då jag var i Närpes. SYND!!
Vet att jag får mer tid nästa ggn. Denna ggn fanns knappt ngn tid alls :-(
Ska maila dig om jag hittar mailadress.
Saknar iaf Närpes. OCH jag är spå innerligt tacksam och glad över det vackra väder jag hade medan jag var där.
Kramar!

Solstrimmor sa...

Jag älskar hösten som nu har kommit till oss. Vi har inte heller haft frost ännu men det dröjer inte länge. Då blir det ännu vackrare i naturen och doftar ännu godare.

Som ladan kan jag känna mig ibland, grå och fallfärdig. Men inte ofta... som tur är:)

Ha det bra och tack för dina alltid så fina kommentarer!
Kramar från Eva-Mari

skapa och inreda sa...

Härliga höstbilder.
Vi har inte kommit lika långt med höstens alla underbara färger, det mesta är fortfarande grönt men efter natten som ska komma med lite frost så blir det förhoppningsvis färgglatt även här hos mig i Blekinge.
Kram
Annika