5.12.13

Denna vecka

 

Mina senaste alster i vävkursen har blivit klara lagom till jul!
'Resterna' av snörnystanen blev en kortare 
och en lång löpare (nedan) på ca 160 cm.


 

Nu har vi paus i väveriet till mitten av januari ;o)

*********

 

Sista bilderna för idag blir ett par före/efterbilder från naturen!
Den första är tagen vid 15-tiden igår och den andra idag!
Och mera snö är på kommande! Temperaturen ligger runt nollan :)

*****
Marthaträff hade vi igårkväll med temat julkranstillverkning!
Nästan tjugo kransar blev till ... som vi hoppas har en 
strykande åtgång på Fagerö Julmarknad på söndag!
Mitt eget bord finns också där :)

Men före det, kanske vi ses på 
Kvinnornas Julmässa i Vasa i morgon! 
Då firas också Finlands Självständighetsdag!

Ha det så bra!


7 kommentarer:

Rantamor sa...

Vilka snygga löpare du har vävt, den röda passar sig ju till årstiden advent.
Själv har jag också vävt mycket innan mina ryggoperationer, nu står en stor rätt ny vävstol, en liten bordsvävstol och massor av mattrasor och färdig varpade rumpor, i garaget.
Ska nog sälja av allt, men jag har ännu inte mentalt arbetat med att jag ju inte kan väva mera, jag som gillade det så mycket.
SUCK....

Ha en finfin advent och hoppas att din marknad går bra.

Tjingeligen från Rantamor.

Skaparglädje sa...

Så snyggt. Skönt med ett litet juluppehåll. Finns ju annat att syssla med nu.
Kram!

skapa och inreda sa...

Nu har Sven stormat in med både blåst och snö till oss här nere i södra Sverige, all tågtrafik ligger nere och många är utan ström.
Helt underbara löpare i färger som jag verkligen gillar.
Blir så sugen på att sätta upp min vävstol och sätta mig att väva. Kommer ihåg när barnen var små då satt jag om kvällarna och vävde trasmattor på begäran av min lille son som tyckte om att somna till dunkandet, "snälla mamma du kan väl väva i kväll med" brukade han säga.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram
Annika

Janne i Fagerlia sa...

Du er jammen flink med veven. Flotte farger og fint mønster.

Villrose sa...

Stilige løpere!
Ja, nå er det kommet litt snø til julestemningen, og mere er på vei.

Meta sa...

Lycka till med alla stånden på marknaderna
ha en fin andra Advent också
Meta

Alviti sa...

Snygga löpare! Väva är något som jag vill lära mig. Ser så kul ut :)