23.2.14

Isläget


I går styrde jag stegen till stranden. 
Vid Nässkatbron såg isen ut som i början av april!
Men antar att det tar tid ännu tills isen försvinner!
Men man vet ju aldrig med hård vind och plussgrader!
Normalt blir det isfritt andra hälften av april!

  

 Vassen ser yrvaken ut ...
 precis som ens frisyr kan se ut på morgnarna ;)
Dimmolnen svepte över kustremsan i den friska vinden!
Annars blå himmel! Kan vara en månad sedan senast!


På vissa ställen är vassen innemot tre meter hög!

Idag har också, som sig bör på söndagarna,
 motionsgruppen "Rask" varit ut i solskenet!

*****

Hur klar himlen var ses här, när planet från Helsingfors 
 med destination New York susar över mig på hög höjd!
Skulle kanske åkt med :)


 Önskar Er alla en fin vecka ...
ni som har semester/sportlov, men även ni andra!
Nu ska jag kolla OS-avslutningen!


6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Ser kallt ut och våren känns ganska lågt bort hos dig....Hemma hos mig letar vi vårtecken.
Kram!

Nette Cecilia sa...

Pampig avslutning var det också liksom öppningen ,låter ute som om isen får ta stryk nu ,kram Nette

Hantverkarglädje sa...

Jasså ni har lyckats få sol, det skenet räckte nog inte så långt som till oss men tur att nu någon får se skymten av solen.

Lyckoslanten sa...

Tänka sig att du har koll på flygen, New York... Du har koll på isarna. Jag är bjuden på isvandring till helgen, så hoppas isen håller då.
Ha en fin vecka du med! ♥

Imagine sa...

Jag gillar starkt bilder av hav o vass. Härligt! Naturen är ju helt underbar o va fina foton av flyget till New York. Ha en fin vecka o så hoppas vi på lite mera sol!

Janne i Fagerlia sa...

Vakre vinterbilder! Aldri er det bedre fotolys enn på en klar vinterdag :)