25.4.14

Varierande landskap!

 Just det ... varierande landskap blir det på min 
dagliga cykelrunda!


 Börjar på "stora" vägen ... Nässkatbron efter knappt
1 km med dess vackra utsikt och rika fågelliv!


Vassen är gulbrun och ingen grönska i vägkanten!
Vinden är isande kall fastän mätaren visar ca +5!
Fruset ännu i skuggan från nattens minusgrader!

  

Färden fortsätter till grannbyn i söder ...
där vänder jag av och tar "gamla vägen" tillbaka hemåt ...


... en tyst och nästan bilfri grusväg!
Två-tre km av vägen kantas av vacker skog
 men som också sätter fantasin i rörelse! 
Här kan man se både varg, björn, älg
och andra 'djur'! (titta noga på stammen!!!)
 TUR att jag inte behövt uppleva det, ännu!
Inget farligt säger familjens jägare, hm .... ;)
En och annan ekorre, hare eller rådjur har jag sett,
men de är inte 'farliga' ... ;O)


Snart hemma i byn igen och det öppna landskapet!
En passlig runda på 12-13 km!

Önskar Er alla en fin helg!
Själv på resande fot ...

5 kommentarer:

nattugglan sa...

fin cykelrunda du har..ha en bra helg.

Imagine sa...

Så härlig cykeltur du haft idag med sådan fin natur. Ha ett trevligt veckoslut!

Anonym sa...

Ha så trevligt i morgon, sen ses vi på söndag juntorna, ska bli riktigt kul med utflykten.

Skaparglädje sa...

Fin omväxlande omgivning på din cykelrunda

Lyckoslanten sa...

Vilken fin cykelrunda! Jag cyklade två timmar idag och det blev tillräckligt. Borde ta det till vana! Duktiga du! ♥