17.6.14

Ankomsten ...

 ... hit, till denna vackra ö, ska jag 
försöka beskriva i bilder!
Kommer inte att bli lätt, alla borde se
allt med egna ögon!
Det vet alla som besökt Gotland!
Tack för alla tips, ännu har vi mycket kvar att se!

 Murarna runt Visby från havet sett.

 Vi följde havskusten söderut till vårt
övernattningsställe i Tofta!


 Den fina naturen med vindmärkta, lutande träd ...
Hänförda av svajande vallmofält
och vackra trädgårdar!

 
 'Blåeld' ... som färger på en palett ... 

 Rundturerna avlöste varandra ...
här kom vi i kontakt med de första raukarna ...

 
 ... men vad som skulle komma hade vi 
ingen aning om ...
mer om det en annan dag :)
Svårt att välja bland ca åttahundra bilder!

Midsommarvecka, kan man ju bara förstå
enligt almanackan ... + 10-12 grader 
och kall nordlig vind, jackan och mössan på!!

Ha det gott!


8 kommentarer:

Maja sa...

Underbara bilder, får "drygt" dit igen :) Visst var de där vallmo fälten ljuvliga!
Hua för vädret vi har här nu...brrrr!
Kram Maja

Mina fotostunder sa...

Åh så vackert, helt fantastiskt!
Måste ju bara få se denna ö snart.
Kram!

nattugglan sa...

Ja det är fint på Gotland,,vi va dit för många många år sen.ner till sydspetsen o såg raukarna..lumelundagrottorna o så pippis hus. ha så bra på resan.

Anonym sa...

Urgamla Gotlandsminnen:
Min första flygresa var från Bromma till Visby l948. Bodde inom murarna med tjejer fr IFK Norrköping. Följande år tog min f.d. fästman och jag färjan fr Nynäshamn (det gick bara en per dygn; vid midnatt)med våra cyklar i lastrummet. Kom fram vid 7-tiden nästa morgon. Vi cyklade Gotland runt och bodde på vandrarhem. Det fanns få bilar på ön och ännu färre turister. Vi kunde bada näck utefter kusten, för vi var de enda där. Har inte varit tillbaka sen dess. Tror inte jag skulle tycka om det nya Gotland.

Ruth i Virginia

Anonym sa...

Ja det måste ses med egna ögon, vi hade en fin resa med den vackra naturen.

Janne i Fagerlia sa...

Flotte bilder fra Gotland. Håper dere har en flott ferie.

Vi har bare 11 - 12 grader her hos oss også. Forrige uke var det 26, så her forandres det fort. Men da blir det jo tid for innesysler og håndarbeide :)

Annika sa...

Gotland är verkligen så totalt underbart.
När det dyker upp ur havet ser det ut som om en saga!
Gotland är nog en av de platser jag älskar mest på denna jord.
Det är ngt alldeles speciellt med den ön. Ljuset, naturen..allt!
Fårö älskar jag nog mest på hela Gotland.
ÅÅ jag vill bara åka tillbaka! Sagoö!
Glad att du gillade. Tror nästan alla som kommer dit älskar platsen.
Kramar!!

Imagine sa...

Ser på bilderna att ni haft en underbar resa. Ha det så bra!