28.7.14

Min helg ...

... blev så trevlig som jag väntade mig ...
eller kanske som jag själv gjorde den till!
Och VARM, t.o.m. het ibland ... :o)

På gammaldags marknaden i Jakobstad på lördagen,
fick vi uppleva riktig marknadsstämning, men även
pridefestivalen syntes i gatubilden!
Och varmt ... 30 grader ...
Men får säga som bloggvännen ...
vi klarade väl oss rätt bra under parasollet, 
men kunderna ...
Alltid trevligt att träffas!
 Bilden ovan t.v. är den traditionella
Ålandspannakakan med plommonkräm och grädde 
... ett måste på marknaden !!

Trött, lite 'avtrubbad', men rätt nöjd anlände jag hem 
vid halv sjutiden på kvällen!
God mat stod färdigt och väntade på mig :)

 *********

På söndagen var man pigg och kry igen,
 och tog itu med beställningsarbeten!
Vi hade också småflickorna lekandes här på eftermiddagen :o)

Det sista vi gjorde för dagen var att njuta av en STOOOOR
glass från Sea Side på Fagerö!
Satt på verandan och beundrade solnedgången i den varma kvällen!


Många fritidsbåtar har anlänt till bryggorna, kanske väntar jobbet!
 Vid stranden var ivriga simmare ännu fast 
klockan redan var 22 !!

 ************

Måndagmorgon, och åter till vardagen och
några timmars sysselsättning med att plocka gurkor!
Började tidigt, lite svalare då!
Men efter ett par timmar börjar temperaturen att stiga ...
svetten lackade... men skönt att komma hem 
till den svala duschen :)


Nu ska här prissättas loppisföremål minsann ... återkommer!

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Så fin och intensiv helg! Skönt med en glass vid en sådan fantastisk utsikt! Fina gurkor!
Kramar!

Marie sa...

Ser ut som om du har hatt ei travel og triveleg helg :)

God sommar vidare :)