25.7.14

Som en ros ...

 ... är denna vackra Hybriddaglilja!
Köpte en rot på vår utfärd till Nystad i maj!
Och ur den växte denna skönhet :)


 Köpte även callarötter som enligt den pratglada försäljaren
var enkla att sköta! Bara den fick torka upp mellan vattningarna,
som helst skulle bestå av järnrikt vatten!
(Järnspik i vattnet bara)
Den informationen försökte vi hålla!

Här är resultatet!
Tre stycken callor, den rosa/vita är som vackrast just nu,
den ljuslila har nästan blommat färdigt 
och den nere t.h. blir spännande att se färgen på ...
tror nästan jag köpte svart ...


En annan skir skönhet i vår trädgård är denna,
som jag inte vet namnet på ...
eller om det är ogräs !?

 
En vacker kvällsbild från min morbrors sommarstuga!

****
Vår granne, Gräshoppssångaren, bor fortfarande kvar,
men kanske 'låter' inte lika intensivt som förut.
Har kanske blivit lite hes :)!
Pratade med vår expert Hans ...
som sa att fågeln lockar på en hona!
Så vi hoppas hon hör och kommer till sin käreste ...
för att sedan leva lyckliga i alla sina dar ... ;o)

****

Nu ska här packas bilen full med bord, stolar,
parasoll, dukar och massor av dricksvatten ...
och hantverk, så klart!  :)
för att i morgon bitti kl 05.00 ge mig av till 
hantverksmarknaden i Jakobstad!
Är du klar då s.yster?

 
Fredagen den 25.7 kl 12.30

Ha en bra dag alla!

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Ditt ogräs är en stjärnflocka inte ett ogräs .Så fin dagglilja läste omen som samlar på dom i allas veckotiding ,nästan så man fic lust att följa det intresset ,kram Nette

Mina fotostunder sa...

Jajamensan ;)
Underbara blommor du lyckades få fram! Hoppas fästmön kommer snart till er granne så han börjar hålla tyst med sin gräsliga ton.
Ha en fin kväll!

Gugis Pärlor sa...

Underbar lilja! Lycka till på marknaden imorgon! Jag var dit i måndags på storloppiset så det får bli stranden imorgon ;O)

Kram Gugi