13.10.14

Väva & sticka

 Vävkursen i Byagården har pågått redan i många veckor,
men jag har inte riktigt kommit igång ännu av olika orsaker :)
 Ska nu lägga fram några bilder av andras vävarbeten,
en del pågående och andra färdiga!
E.s fina löpare i lila, dessa vävde jag också i våras!

 U väver vackra mattor i svart/vitt som är så populärt just nu!

 På gång en rosa garnmatta och M har sin snörlöpare klar!

Bl.a. stickgarn blev påfyllt i allas skåp (förmodar jag)
i förra veckan när tre fullastade bilar
 med stick- och vävintresserade damer
Klicka in och kolla ... finns också webbshop!

 Mitt eget saldo blev strumpgarn i dessa färger,
samt lite vävsnören till mera löpare!

Hm ... vad och vilken färg ... ville ju ha allt ;)

Vackra och underbara höstdagar just nu, 
som man borde ta tillvara ... snart är vinter på ingång!

Hej, svejs, ha det bra!

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Kollade in några missade inlägg. Så kul med pappersdockorna och vilken skatt!
Du har mycket på gång du! Vilket rikt liv! ♥︎

nattugglan sa...

Härligt med en sån utflyjt..Ja det är så sant, vilken färg??Då alla är så vackra på sitt sätt.Löparn o mattorna va också fina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du väver, den rosa mattan var fluffig och fin. Roligt att du är med i min utlottning.
Kramar
AnnaMaria

Birgitta sa...

Det var en rejäl garnbutik och då brukar man bli villrådig och inte veta vad man ska köpa. Roligt att du visar lite från vävkursen också. Här har första snön kommit idag och försvunnit igen. Ligger lite kvar på höjderna.
Vill inte ha vinter än.
Ha en skön helg i härliga höstfärger.
Kram