11.8.15

Mors ros!


 "Ärvde" mors stora Kinaros en dag för drygt tre år sedan!
 
NU äntligen ha den börjat blomma!!
Vet inte hur gammal den är, men fanns med på
boendet de sex åren mor bodde där,
utan att blomma!
Den flyttades med henne hemifrån och jag kan inte
minnas när den blommade senast!


 Mor, ser du den från din himmel!?
 
 
Andra vackra pärlor i min trädgård :)
Kastrullen kommer också 'hemifrån' ...
 
 
Krolliljan fick min man av sin moster i Granliden
för säkert 35-40 år sedan :)
 
 
Denna fina blomma (glömt namnet) var
 en av de första blomman i planteringarna som
gjordes i vår trädgård!
 
 
Dessa båda är inte så många år!

 
Ha en bra dag alla vänner!

1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Jag tyckte du klagade över att du inte hade gröna fingrar?? Om man får en gammal hibiskus att blomma så har man gröna fingrar:) Ser fler fina blommor också, bl a en vit pelargon! Du har alla färger på dina fingrar min vän!

Önskar dig en fin onsdag!
Kramar från Eva-Mari