7.10.15

Höst i kikaren

 Jag kan inte annat än gilla dessa vackra höstdagar!

 
Mina höstbilder är tagna från ett och samma ställe!
Nämligen från/vid Nässkatbron mellan Rangsby och Norrnäs!
 
Här har jag stått, suttit, legat otaliga gånger,
med kameran som enda sällskap ...
medan bilarna susat förbi oppe på Strandvägen!

 
Hur vacker är inte denna linje som bryter vatten mot växter?!

 
För att inte tala om vassen som sträcker sig mot den
underbart blåa skyn!

 
Dessa två bilder ...
som en pastellmålning ... med speglingar under bron!

 
 
Sista är stenraden, en bit ut i fjärden, som gör sig så tydlig
mot den ljusa randen i vattnet!
Tänk bort randen ... då blir bilden mindre intressant,
eller hur? :)
 
Må så gott!

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

fina bilder du bjuder på idag ,kramen Nette

Hantverkarglädje sa...

Håller med, jag hur vackert är det inte när växter speglar mot vattnet. Ja dessutom när ljuset bryts och jag kan tänka mig att du ser med konstnärs ögonen.

Mina fotostunder sa...

Mycket vackra bilder!
Kram!

Annika sa...

SÅ fint. DEN platsen gillar jag också. Lätt den finaste platsen längs hela Strandvägen.
Vi brukade åka skridskor, vissa sportlov, från stenöjen nästan ner till bron vid Nässkatan. Det var så speciellt. Lite läskigt också. Och cyklat "runt Rangsby" har jag gjort med mormor massor med gånger, alltid med en paus vid Nässkatan. Fina minnen.
Ha en jättefin helg.
Kramar!!