16.11.15

Det senaste ...

... från vävfronten ska jag presentera nu!
 
En alldeles "varm" matta är denna underbart vackra
skapelse!
Den finns i två exemplar ska jag tillägga :) 
Varm, för att den är alldeles nyligen nerklippt,
och för färgernas skull!
Synd bara att den inte är min ..... ;)

 
 
Två mjuka sköna plädar, i höstens sprakande färger
har också nyligen sett dagens ljus!
 

 
En jättefin jullöpare, den första jag visar för i år,
är stilren i svart/rött/vitt ... precis de rätta färgerna :)
 
Nedan en vacker linnegardinkappa med varma färger!
Tänk att få sätta opp en egenhändigt vävt gardin ... det ni :)

 
Sist, men dock inte minst kommer min egen
 rutiga historia i rost/rött LP-garn och ljusgrått trikå!
Den blev strax över tre meter lång!

 
... och vävkursen fortsätter ...
och nya möjligheter, blir till nya drömmar! :D
 
Ha det gott alla mina läsare!

5 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Fina mattor här också ser jag. Inte skulle man tacka nej till en sådan. Kan tänka mig att ni har trevligt på vävkursen för så brukar det vara när det gäller samma intresse för vävning.
Ha det gott.

Skaparglädje sa...

Jag vill kalla den för en höstmatta. Jättefin. Och jullöpare, så mycket fint ni gjort.
Kram!

Annika sa...

Åh vad fint!!
Mattan är en jättefin, tänker på hösten då jag ser den. och plädarna är underbara!
Ni gör så fina saker.
Kramar!

Mina fotostunder sa...

Oj så mycket vackert som ni gör!
Ha det gott!

Maja sa...

Vackra saker ni tillverkar! Jullöparen och den rutiga mattan är mina favoriter.
Kram