11.2.16

Ruta på ruta ...

 Nu har jag avslutat min period av rutigt, i vävsalen!
Har vävt av min mors "lager" som hon lämnade efter sig!
Lite väft har jag köpt till...


Dessa tre nedan har jag säkert visat förr, men de får hänga med!



 Just nu håller jag på med denna linnelöpare! (nedan)
Har även vävt samma förut, men med ljusare inslag!
Denna är med svart inslag!

 ****

Vet inte om man  ska skratta eller gråta åt vädret!
Flera dagar med plusgrader, regn och isgator ...
Nu har det snart smält på vissa ställen ... som tur är!
Kanske våren är i antågande :)

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Så otroligt vackra alster du gjort!
Kram!

Solstrimmor sa...

Åh, så fina rutor och så flitig du är! Längtar ibland efter min vävstol som jag inte har kvar längre. Men det finns vävstugor att nyttja om jag skulle vilja. Men inte just nu! Nu lockar akvarellpenslarna mer. Men än bara övning...

Ha en fin Vändag!
Hjärtekramar från Eva-Mari