10.8.16

Vår vackra värld ...

 ... eller naturens under ...
Kan använda vilket uttryck man vill,
men vackert är det i vår lilla värld :)

 I vårt 'buskage' vid sommarstugan påträffade jag två vackra fjärilar!
Den övre bilden föreställer en Skogsgräsfjäril 
och som jag aldrig sett förut ...

Denna stora vackra fjäril heter som bekant Påfågelsöga,
och den är vanligare nu än förut!
Fanns ett tiotal i vår "djungel" bakom huset!

 Djungeln, har jag nu fått veta heter 'Rönnspirea' och 
sprider sig som ... jaa, jag vet inte vad!

Märklig, omkullsågad trädstam med massor av 'tickor' på.

Svalare väder har vi haft i några dagar med regn och hård vind!
Omkring 15 grader visar mätaren!
Önskar lite mera sommarvärme ännu,
innan hösten gör sig riktigt påmind!

Trevlig dag till alla!

3 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Så vackert trots allt!
Kram!

Skaparglädje sa...

Jag blir glad när jag ser fjärilar i naturen.
Jag fyllde år i går, och jag tror aldrig det varit så kallt på min födelsedag. 10 grader, vad är det för sommar.
Kram!

FREEDOMtravel sa...

Fina bilder på fjärilarna!