6.10.16

Mina tankar

Tog (som vanligt) fram cykeln  ur boden vid Blackstorp, för att
ännu en gång har kvällens vackra solnedgång lockat mig ner till 'sjön'!
Endast tvåhundra meter och jag är där, 
vid min barndoms fiskebodar och kännspaka stenar!

 Fortsatte dock färden en bit ännu, lämnade cykeln 
och promenerade runt viken ut på berget, det stora berget,
Stenhamnsberget :)
Hela tiden med blicken ut mot havet, ut mot vårt västra grannland!
... eller mot solen ...
Inte tänkte jag så, på den tiden vi var små, då var det bara berget,
det stora och höga!
Jag tycker fortfarande det är högt ...

 
 Slog mig ner på mina handskar och tittade ut över havet,
solen närmade sig horisonten och kylan tilltog ...

Mina tankar kretsade kring allt som händer i världen, i vårt land,
ja, i vår närhet, ... nästan bara sjukdomar, orättvisa och elände ...

 
 Tänker på framtiden, hur blir den!?
Hur blir det med sjukvården, med oss äldre den dagen vi behöver omsorg, 
med sjukhusen, vårdplatserna ...
Tänker på barnen, barnbarnen och deras framtid ...

 Denna månad är 'rosa månaden' och det vet ju alla vad det innebär!
Tänker på dig, min väninna och din nära släkting,
som nyligen gjort 'ingreppet', samma som jag själv för snart sex år sedan!
Flera av mina nära vänner har drabbats av denna hemska sjukdom,
men alla mår bra idag! 
Så stöd Cancerforskningen .... köp Rosa Bandet!

 
VET NI, 
jag tror att dessa underbart vackra solnedgångar 
och allt det fina i naturen är en slags gåva till oss alla, så att 
vi ska må bra ... så att vi ska glömma allt tråkigt som dyker upp!

Upp på cykeln igen, solen sänker sig i havet och temperaturen 
är nära nollsträcket då jag återvänder till sommartorpet.
Där hörs hammarslag ännu i skymningen ....... ♥
Känner mig bättre till mods, glömmer de tunga tankarna ett tag!
Har bestämt mig att jag åker till Vasa torg på lördag
som så många andra och till Manifestationen för VCS,
och för vårt svenska språk!!!
 Kom ni också! 


Var rädda om varandra!

4 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Visst är det så att rädslorna vill ta överhand.
Se det vackra i livet!
KRAM ♥

Skaparglädje sa...

Livet är ingen dans på rosor. Är så mycket som oroar oss. Det bästa är att lägga sitt liv i Guds händer, han tar hand om oss varje dag. Det är en trygghet för mig!
Kram!

Nette Cecilia sa...

Åh så fina bilder .Jag skulle nog komma till torget om jag var så frisk att jag klarade det men dom friska kan gå för mig nu .Visst kan man fundera hur det blir ,all personal på äldreboenden kommer ju att få jobba tills dom stupar med den här inställningen till vården som finns idag ,hoppas det blir bättre .trevlig helg ,Nette

Min Naturliga Sida sa...

Hej ! Du skriver så fint och sätter "tummen på" det som känns viktigt ! Dina bilder talar sitt eget språk, mycket vackra ! God fortsättning på hösten !
Kram Carina