23.12.16

"Gröna granna ...

 ... sköna sanna somm..." hm... jag menar ...
"Skidan den slinter för nu är det vint... " nehej, det här stämmer inte!! 
Kanske "Höstvisan" eller "Sov du lilla videung ..."
eller!?
Min första bild borde va den rätta, men nej, 
så här ser det inte ut en dag som denna ...
Är i dagarna årets mörkaste dag och visst är den mörk,
inte en endaste liten flinga syns till ...
men en blek sol ska vi få se i dag ... hoppas vi på åtminstone :) 
Kanske i morgon på julafton ... vi får se ...

 Vi kan ju blunda och tänka framåt ... nu blir det bara 
ljusare för varje dag som går 😊

****
Nu får ni öppna ögonen igen .... och njuta av bilder från året som gått!
OCH visst är det skönt med olika årstider!


 Vår, sommar, höst och vinter, inte alla är unnade det!
Vi ska inte klaga ...




 I dag ... dan före doppare´dan ...
stiger solen snart opp ... mätaren visar på ett par plusgrader...
"Stilla natt, heliga natt" ljuder ur radion ...
jag blundar ... och visst känns det som jul trots allt!

Sopkvastarna är färdiga i väntan på snö,
min näsa har fått normalfärg ... 
julgranen lyser,
skinkan på gång och lådorna färdigt gräddade...

Nu ska jag slå in några paket ...

JULEN ÄR HÄR!!! 🎁🌲🌙

Jag önskar ER alla en riktigt GOD JUL!

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

God Jul från mörka Småland!
Kram från Anne-Lie

Mina fotostunder sa...

God Jul kramar i regnet!
Ha det bra!