18.12.16

LJUS!

 Så var denna söndag, den fjärde i advent snart till ända!
Min dag, som säkert många andras, har gått i arbetets tecken!
Men ändå har den varit ljus och fridfull, inget stress och jäkt!
 
 Fjärde ljuset är tänt!

 Grannens vackra julkors får vi njuta av så här lite 'bakifrån',
men fint ändå ...

 
 På luciadagsmorgonen i veckan tog vi oss till grannbyn där förskolan 
och skolan finns för att lyssna till förskolans elever som
sjöng så vackert för oss! 💕

Mera ljus ... byns stora jullyktor sprider även i år sitt sken 
över stora delar av byn! 
Kanske svårt att förstå (om man inte sett dem live) hur stora dom är!
Kan berätta att de är ca två meter höga ...

 
 Dagens solnedgång blev inte så lyckad, men den var mäktig!
En tjock kaskad av rödgul flamma steg opp ur havet,
som ligger bakom trädtopparna!
Borde hunnit ner till stranden för en bild ... men det hann jag inte!
Vädret är +-0 för det mesta ... lite 'flis' på marken,
men annars rätt mörkt! Så verkar det fortsätta hela veckan!

****************

 Till sist vill jag påminna om att jag fyllt på "till brädden"
hos Britt-Marie i Centrum!
Så pass på ... en sistaminuten unik klapp!!
Öppet måndag, tisdag, torsdag samt fredag förmiddag!

Ha en fin vecka, 
julen kommer och går trots allt!

1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Mycket som händer före jul men bra om stressen uteblir!
Må gott!