1.2.17

1 februari

 Sitter vid köksbordet med några målaruppgifter, 
fast jag har egen "skrubb" att husera i ... 😉
Mörkt, mulet och fortfarande snöfritt!
Lampan får vara tänd ... klockan är halv två på eftermiddagen,
mätaren ute visar på -1 ... !
I går hade vi en ljusare dag med sol och det vill vi ju gärna ha mera av!

Tog bilden från min plats mot gårdsplan och grannens ...
Som ni ser ingen snö ... bara is ...
Blommor har jag kvar från jul, 
sista amaryllisblomman sjunger på sista versen i glaset!
Dessutom har jag också två vackra röda julstjärnor!

Sista "pannklåddan" färdigt textade :)
Nu väntar jag på mera från syster
hon syr nämligen pannlapparna åt mig!
Vi har bra arbetsfördelning ... bara att beställa det man vill ha!👍

Vår marthaförening håller möte i kväll så det ligger
närmast på dagordningen!

Ha en bra dag alla!

Nu lätt snöfall ...

1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Fin utsikt!
De kommer de kommer mera ...
Kram!