6.2.17

Uppdukat ...

 ... för vänner/gäster är en trevlig sysselsättning!
Men även för två ...💕
Ända från början, med planering, fundering av menyn,
tillredning ...
blir till en rolig 'hobby' som jag delar med min man!

 För det mesta är det jag som står för dukningen och förrätten,
medan mannen står för varmrätten och ibland för efterrätten,
men kan även vara jag ... 😙
Förrätten på lördagkvällen blev (övre bilden):
 'Broccolisoppa med varmrökt lax, cremefraiche och dillkvist' ...
 Varmrätten bestod av 'långkokt' fransyska och 
hasselbackspotatis ... efterrätt kaffe och tårta ... 

Blombuketterna är så fina ännu ...
lägg märke till så många olika sorters tulpaner vi fick 🌷



Lite väder till sist:
Uppklarnande mot kvällen och kvicksilvret kryper neråt,
just nu kl 21.00 är det -12 grader!
Kalluften verkar komma från öster ...

Önskar alla en bra början på veckan!

3 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Mmmm ... vilka godsaker och så vackert med tulpaner!
Kram!

Marianne sa...

Det så virkelig godt ut:-) Så koselig at du og mannen deler gleden ved å tilberede og nyte et godt måltid. Hilsen fra Marianne

Annika sa...

Mysigt! DET gillar jag också! Att fixa hemmavid, göra och planera goda middagar. Sitta länge och äta. Dela en flarra vin.
Kul att ni delar på uppgifterna. Här är det nog mest jag som fixar, men P gör alltid salladen och han diskar alltid.
Såg att ni har snö igen. Härligt.
Kramar!!