13.3.17

Fest :)


Folkdräkten är framtagen, 'avdammad' och provad!
Den ska nämligen komma till användning vid 
den 6 maj!

Vi i distriktsstyrelsen har planerat vårmötet nästan
ett år och nu är det bara de sista detaljerna som ska
läggas på plats!
Anmälning om deltagande sker inom de närmsta veckorna,
dock senast den 23.3, då först vet vi hur många som kommer!
Räknar med minst 250-300 pers. från Karleby i norr
 till de södra delarna av Finland!
Spännande! 👍


Våren verkar vara på gång!
Svanar och gäss har synts till och småfåglarna drill
hörs till nu på dagarna!
Sol ibland, dimma och någon minusgrad nattetid!
Halka fortfarande, men snart smälter isen bort, ska vi tro!

Ha en fortsatt fin vecka!


3 kommentarer:

Barwitzki sa...

Her er isen smeltet, men litt frost i natten i går. Varm kommer mer og mer.
Fugler begynner å synge... så herlig.
Så fantastisk forventning og -glede med festen i Kristinestad. Lykke til.
Gleder meg å se deg med festtrakt (bunad).
Hilsen og klem fra Viola

Janne i Fagerlia sa...

For en nydelig festdrakt. Den lille broderte vesken var bare sååååå fin. Lykke til med arrangementet. Sikkert mye arbeide på forhånd.

Skaparglädje sa...

Vilken fin folkdräkt, har du gjort den själv.
Min folkdräkt är värendsdräkten. Den har jag gjort själv. Allt utom att sy ihop den. Jag har vävt tyget, broderat allt på blus och dräkt, samt knypplat spetsen till blusen. Det enda tråkiga är väl att jag inte passar till mig nu, den är för liten.
Kram!