3.7.17

Juni övergår till juli ...

 Äntligen sommar enligt almanackan 🌞

 Midsommarafton hos våra vänner dukades det upp i uterummet,
som brukligt, med den ljuvliga utsikten över Ledörsundet!
Vädret var ju inte det bästa ... kalla nordliga vindar, som inte 
lockade till något dopp i sjön! Vinden mojnade till natten,
men kvicksilvret sjönk alltmer ...

 

 Betydligt varmare blev det över senaste helg ... 
då vi tillbringade två välbehövliga dagar i vår 
sommarstuga!
Mätaren visade för det mesta omkring 25 grader!

 Välkommen in ni som har vägarna förbi ...
'Gästboken' ligger alltid framme 🌅


 Vackra sommarkvällar lockas vi ut på vägarna, på cykeltur 
eller promenader!
Senaste kväll råkade vi på ett fallfärdigt ödetorp ...
detta borde jag minns från barndomen, meen inte ...


 ***********

 
 Ett par bilder från "jobbet" bjuder jag också på ...
Arbetskompisar av den yngre generationen i färd med lådvikning ...
och nedan min plats vid vågen 😊

 

Tack A-L för 'mommas' rosor jag fick, doftar så gott
vid köksfönstret där hennes virkade gardin hänger!
Momma Edit, 1901-1986 💕
... så gardinen är rätt gammal!

Ha en skön fortsättning på juli!

Mig ser ni säkert fredag/lördag då årets höjdpunkt
går av stapeln i Närpes ...

3 kommentarer:

Ruths datter sa...

For et nydelig dekket bord. Masse fine og koselige bilder. Bare å nyte sommeren.
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Så flott dere har pyntet til midtsommerfeiring. Her regnet hele midtsommerkvelden bort. Kos deg i sommerstugan!

Mina fotostunder sa...

Fina dagar i vacker omgivning!
Underbar roskvist!
Kram!