22.2.18

Nej då ...

 ... jag har inte frusit fast nånstans ...
Sitter inne och har det skönt, stickar, målar,
tittar på TV ... bloggar ibland!
På facebook hittar ni mig också (ofta)!

I morgon blir det jobbdag/planteringsdag ... 
är ni redo momma och moffa? 😉
Då ska några tusentals tomatplantor placeras ut!


Min senaste 'övning' blev denna namnlösa madonna 😊
med pastellkritor på sandpapper!
Kan avslöja ... i tonåren och före jag fick mina första oljefärger
ritade jag många "porträtt" liknande denna, i blyerts!
En dröm var att börja måla människor, men kom 
snart till att det krävdes enorm tid och träning!
Det hade inte jag .. då!


 Som sagt ute skiner solen från en klarblå himmel!
 Ute är det KALLT! Mellan minus 10 - 20 grader brrrr.
NU är det VINTER!!
Hamnen vid Fagerö ligger nerbäddad under sitt istäcke 
och väntar på varmare väder!
Nästa vecka infaller sportlovet och då firas 
friluftsdag söndagen den 4 mars just här!


********

Senaste 'fammodag' lektes det skola här!
Lärarinnan/storasyster 7 år tillverkade egen
skolbok åt eleven/lillasyster 4 år!
Och allt verkade gå bra eftersom alla 
uppgifter fått godkänt! 👍💕

(Klicka på bilden för förstoring)

Önskar Er alla ett riktigt fint veckoslut!

1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Vilken fin undervisning och bra lärarinna som gjort att alla uppgifter blev rätt när man bara är fyra år! Fantastiskt!
Även farmor är är begåvad med sin teckning ... snyggt!
Kramar! ♥