18.5.18

Som jag lovade ...

... i förra inlägget ska jag visa mera från morsdag senaste söndag!
Med yngste sonen och hans familj styrde vi kosan till 
Uttermossa som ligger i södra delen av Kristinestad.



Målet var alltså Soldattorpet ... dit vi aldrig varit förut!
OCH besviken blev vi inte!
 Vädret var perfekt och maten var jättegod!


Soldattorpet! (klicka)




Restaurangen med plats för ca 150 gäster!


Interiörer från restaurangen!




Bengt i samspråk med ägaren ... tillika "byfånen" 
klicka och läs mera!


Stora samlingar av gamla jordbruksföremål fanns!
Här en lång rad plogar.

Stort fint område att ströva omkring och mycket att 
ta del av fanns! 


På hemvägen tog vi en annan väg. 
Vi körde söderut, men österom Finlands
största vindkraftspark (i nuläge ca 34 möllor) och kom ut 
till Riksåttan vid gränsen till Satakunta.


En naturskön liten skogsväg med små sjöar och 
vackra, välskötta gårdgrupper!

Så ljuvligt i det varma vädret!
Flickorna skulle gärna tagit sig ett dopp!




Hemma efter en händelserik dag!
Morsdagsfirandet fortsatte ... så också måndagkväll 😊
Härligt med alla som vill fira "mor, farmor och svärmor"
JAG! 💕

Fredagkväll och här sitter jag som "gräsänka" 
och väntar på resultatet i Let´s Dance :)
Men känns bra det också! Blir full rulle i morgon!

Önskar alla en trevlig helg!

2 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Fin upplevelse och fin dag!
Kram! ♥

Barwitzki sa...

Jeg tror det var mye moro... takk for vakre bilder.
Fortsett å ha en fin mai. Annen pinsedag hilsen fra Viola