4.2.19

Enbart vitt!

 Målar främst vitt i bottenfärg .. ändå älskar jag färger!
Men motivet framträder bäst då botten är vit!


På en liten vagga har jag målat ett enkelt motiv med
linnéor och bladslingor!

 


Dopstolar är alltid trevliga att måla, med barnets namn
och alla uppgifter!
Har också målat liknande till t.ex. födelsedagar.

... alla dessa enligt kundens önskemål!



Dessutom lite påfyllning av småskyltar har det blivit ..


Har även provstickat ett grytunderlägg av trikågarn till mattor, 
men det var tungt! Hade för tunna stickor, borde varit 
minst nr 10 eller 12. Virkat runt omkring!


Så en väderrapport till sist:

Snö, snö, snö, snö, snö ... och åter snö ...
och mera snö väntas ...
Bilden är tagen från vårt köksfönster i dag, -10 visar mätaren!
Ganska ljust, fastän stora flingor dalade ibland! 
Där, mitt i drivan, står vår frusna jultomte (ca 60 cm hög)

Snö hör ju vintern till ... så det så!

Önskar er en fin vecka!

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Tänk att även jag som bor långt söderut i Sverige har fått snö, vilket vackert vinterlandskap vi har fått njuta av ett par dagar, men nu är det regn på gång så då försvinner väl snön och det blir snorhalt ute.
Du är så duktig att måla, jag som knappt kan göra en streckgubbe.
Kram!

Mina fotostunder sa...

Vackra saker du målat!
Snö är ju också vackert ... men för mycket är ju inte roligt!
Kram!

Annika sa...

MEN åååå, den lyckliga bebis som får den vaggan. Underbar!
OCH så muminstolarna! Underbart söta!
Jag är nog lite avis på er snö, trots allt. Tycker det ser fint ut. OCH snöröjningen är i Närpes är rätt bra, visst?
Kramar!!