8.3.19

8 mars ...

 ... då alla vi kvinnor får ett erkännande 
och kanske uppskattas lite extra!
Vet nog att det är långt ifrån alla som har den 
förmånen att få njuta av denna dag!

Men denna Internationella kvinnodag tänker 
vi kanske också tillbaka till våra starka mödrar 
och äldre generationer som gett oss en del 
av det vi har i dag!


I dag tänker jag på min mormor/ "momma" Edit 
född 1901 och som blev 86 år gammal!
På min oljemålning från -99 tar hon upp potatis med gräftan,
 som var så vanlig förr i tiden!
Tänker på mor som skulle firat sin 97.e födelsedag i morgon!
Flera är dom som inte finns med oss längre, farmor,
moster, faster, svärmor och många andra, även unga kvinnor/vänner
 som man minns med vördnad!

Tänker också på oss alla som finns kvar, mina systrar,
mina barnbarns mammor, mina väninnor,
alla kvinnor som kämpar på så alla runtom ska ha det bra!


 Denna solnedgång är tillägnad en underbar, stark kvinna,
 som somnade in igår ...
ofattbart att inte dina ögon får se detta vackra mera!💕

 Det är något bortom bergen, bortom blommorna och sången,
det är något bakom stjärnor, bakom heta hjärtat mitt.
Hören – något går och viskar, går och lockar mig och beder:
kom till oss ty denna jorden den är icke riket ditt ....


Ha en skön dag alla mina kära besökare!

Sköt om er och varandra!

3 kommentarer:

Rämmengården sa...

Så fint jo man saknar alla de starka fina kvinnor man haft i sitt liv. Min mormor miste jag tidigt men minns henne och saknar henne ännu. Hon var speciell för mig. Ha en fortsatt trevlig dag kram från Nina

Barwitzki sa...

Takk for vakre bidrag. Ja, vi må ære og bevare prastasjonene ... og takker.
Et vakkert bilde av din bestemor.
Hilsen til deg og klem fra Viola

Mina fotostunder sa...

Så FINT! ♥
Tack!