2.4.19

Just så ...

 ... där försvann en vecka igen ...

Har hunnit med ett och annat!
Ny månad har vi fått ... likaså sommartid 😊
Vet inte vilken tid jag skulle välja om jag måste!
Sommartid låter ju mera somrigt men ...


 Lite ska jag visa vad jag gjort sen senast ..
marthamöte, så också syjuntaträff ..


Mera tomatplantering ...

Beställningen av träprodukterna har anlänt!
Bara att ta itu med målarpenseln ...
snart är säsongen här .. börjar i centrum nästa lördag 13.4 ..
mera om det senare!

Fått en vacker blomma ... Tack! 


Ett passligt ordspråk till sist .. så sant!

Vädret är soligt och vackert .. ca +5 grader! 
Våren känns nära!

Sköt om er och varandra!

3 kommentarer:

Annika sa...

Ja, sommartid ja ...
Töntigt.
Skulle vilja slopa den och ha normaltid hela året. HOPPAS det blir så. Det var ju Finland och Tyskland som började röra i grytan om att stoppa tidsbytet. Perfekt att man kommer att slopa den 2021 i Europa. Men frågan är vilken tid man då väljer?
Jag hoppas vintertid. Ingen ide att fippla med tiden, känner jag. De ljusa och mörka timmarna är ju ändå som det är.
KUL att du fått hem en massa trägrejer du ska måla nu.
Härligt.
Kramar från mig!

Hantverkarglädje sa...

Flitig verkar du ha varit och mera jobb har du hämtat hem efter vad du lagrat upp med spån och dyligt.
Tidsbytet ja då skulle jag nog välja sommartid. Tror att den som är morgontrött och har gärna uppsittarkväll väljer sommartid medan de som är kvällstrött väljer vintertid. Bara en gissning men jag utgår förstås från mig själv.

Barwitzki sa...

Uff... tidsendringen er ingen glede... ingen ønsker det virkelig.
Snart er det over.
Ser ut du har hatt et fint møte med kake, kaffe, strikketøy og venner.
Her er våren kommet hit, fuglene synger og blomster springer opp... 18 grader i går,
men det kan også kjøligere igjen - uansett, jeg bruker utenfor :-)) med stor glede.
Ha riktig glede med din nye materiale. Hilsen fra meg.
Klem Viola