15.4.19

Showen med stort S ...

 En fantastisk tillställning .. igen!
Närpes Skolmusikkårs Ungdomsgala såg jag i går kväll!
Den har visats tre gånger över helgen som gått.
Två i Närpes och så en föreställning i Malax, dit jag var!
Beundrar och beundrat dessa ledare, musikanter, dansare,
solister och alla som är inblandade i en så stor tillställning ...
tror det var närmare tvåhundra personer sammanlagt!


Tre av barnbarnen var med i denna dans ... samt i en 
till i slutet .. finaldansen!
Alla dansare var jätteduktiga ...



... så också alla musikanter och solister!
Tränarna och ledarna ska också ha en stor uppskattning
 för allt de gör!
 

Den person som hållit i 'trådarna' i närmare 40 år 
 är Anders Teir och som
höll sin taktpinne för allra sista gången denna kväll!
På bilden syns han i mitten i finalnumret i sin
karakteristiska guldkostym! Stort Tack!
Efterträdare blir Benny Ojala! Lycka till säger vi!

**********

Riksdagsvalet är över och det kommenterar jag inte dessmera!
Damhockeyn är en historia för sig! Men en VM-silvermedalj
måste vi så klart vara nöjd med ... trots allt!

**********

... och solen fortsätter att lysa,
 +10 grader är helt okej!
Påsken närmar sig ... så alla har väl kvasten klar!
Snart bär det iväg! 🙀🐰🐤

Ha det gott!

1 kommentar:

Hantverkarglädje sa...

Ja Närpes skolmusikkår är verkligen något att se och höra. Jag har sett dem en gång när de var till Norrvalla för ett antal år sen. Får minsann höja på hatten för de som håller i trådarna på detta. Kan tänka mig att det dessutom var lite ut över det vanliga för dig som hade barnbarn med i dansgruppen. Ha det gott.