26.8.19

Finns till ...

 Jodå, jag finns här!
Bara lite mycket just nu!


Känns ännu att sommaren dröjer sig kvar! 
Vissa blommor blommar som aldrig förr,
som dessa bl.a vid köksfönstret!


Är ingen expert på blommor ... och ännu mindre på deras namn!
Men ett vet jag ... på dessa lila skönheter sitter massor av fjärilar,
då solen tittar fram!

Svårt att fånga dem med mobilen ... men en dag fanns ett tjugotal 
bl.a. av de här och två andra arter med vackra färger! 
Det blev nästan trångt på blomstjälkarna 😊



 ***********


 Ett 'jobbigt jobb' håller vi på med i sommarstugan ...
nämligen lägger ett tak!
Då behövs minst fyra händer och som ni kanske anar, stegar av 
olika höjder! Men framåt (med tålamod) går det!

 

💝💝💝💝💝


 💖💖💖💖💖

MEEN det bästa av allt ...
vi har fått ett barnbarn till
 ... vi har fått äran att bli farmor och farfar igen!
Hjärtat rinner över ...
Älskade lilla gosse ... kom för snart en vecka sedan,
i raden av fyra underbara tjejbarnbarn!

💙

Önskar er alla en skön dag!

2 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Ett barnbarn till, det underbaraste som kan hända. Allt gott men kanske lite extra plus med en gosse efter alla flickor, för ombytes skull tänker jag. Jag blev själv farmor för femte gången till en gosse för en månad sen och barnvakt har jag varit 1/2 tim och klarade det fortfarande med glans. Säger stort grattis till lilla prinsen.

Mina fotostunder sa...

Välkommen till världen! ♥
Vackra blommor!
Kram!