21.9.19

Dagarna går!

 Första snön har fallit ... eller rättare sagt var det hagel.
En natt denna vecka mullrade åskan och regn/snö/hagel
i en salig röra föll från himlen! 
Jag sov ... men sviterna av nattens händelse låg kvar på marken 
därför att mätaren visade runt nollan ... konstigt denna årstid!


 Men höst är det definitivt ...
massor av rönnbär i år ... och det betyder ... ??


Massor äv äpplen ...
 

Dessa tre bilder har jag tagit hos grannen ... 😉
Tack, jag frågade ju inte om lov! 😙

Man kan tala om mångfald här minsann ...
 

 ***********


I dag besökte vi sommarstugan i Blaxnäs ... 
där hade vi ett litet projekt med att stapla bräder!
Behövde i vilket fall som helst en paus 
och färskt vatten till kaffet! Inga problem!

Tog kannan och hämtade vatten en bit bort ... så enkelt!



 Skrev i förra inlägget om lilla boden på Närpes torg!
Det blev en lyckad tillställning ... inredd och färdig öppnade
jag den i fredags kl 12 ...


 En del av allt jag hade ställt ut!

Nu står den klar tills nästa fredag .. då öppnas den igen ... 
välkommen då!


Önskar Er alla en fortsatt fin lördagkväll!


Inga kommentarer: