29.2.20

På årets extra dag ..

.. då målar jag!
Glad för en till dag, skottdagen,
   då veckorna ändå går alldeles för snabbt!
I morgon är det första mars .. 
endast två månader tills Berit och jag 
hänger vår utställning i konsthallen!
 



'Blommor i vas' 
målad med vaxpastellkritor ...
 

Nästsista dagen på sportlovet kommer äntligen snön!
Men knappast det blir något skidföre av denna ..
men det vet man inte på förhand förstås! 
-2 grader, men nätterna betydligt kallare.
 


Önskar er alla en fin lördag!

1 kommentar:

Hanna Helena sa...

Vilka fina stämningsfulla bilder, både foton och egna målningar! Jättemysigt! Jag ser att du bor i Närpes och då har jag en rolig historia. Den 16 november 2019 var jag i Stockholm för att föreläsa om min bok på kulturmässan. Jag bodde på ett pyttelitet hotell och kände mig lite ensam. Gick nerför den gamla trappan på hotellet, och vad möter jag? I gången står en tämligen stor låda (pappkartong) märkt med "NÄRPES". Då var jag bara tvungen att stanna och vänta. Jodå, det kom en närpesfamilj och fick en trevlig liten pratstund om gemensamma bekanta i Närpes trots att jag aldrig varit där. Har bott i Väst-Sverige sedan fyrtiotvå år tillbaka, flyttade dit från Jakobstad. Min närpeskompis fick jag på ett internat i Kauhajoki år 1967 då vi skulle lära matlagning, hon och jag. Men mest lärde vi varandra svenska respektive finska... Jag har för mig att hon hette Marie-Louise. - Ha en trevlig vinter o vår!