18.3.20

Konstig tid!

 Alltså ... detta trodde vi inte 
och inte heller kunde vi fantisera om vad som skulle komma!

Alltså .. vi sitter i karantän!!

P.g.a ett virus, Coronavirus som spritt sig 
över så gott som hela världen!
Ofattbart!

Gränserna är stängda, allt är inhiberat, skolbarnen läser hemma,
vi äldre och sjuka har fått utegångsförbud, fr.o.m. idag!
P.s.Uppdatering: Vi får gå ut, men hållas på avstånd från andra!
 
Ingenting är normalt!
Skulle kunna fylla flera sidor med detta som tema, 
men info i mängder får vi på sociala medier!

Var, när och hur ska detta sluta!?

Vi kan ju inget annat göra än att följa regeringens direktiv!


Angående bilderna så är de från mitten av mars förra året!

I dag har vi strålande sol från en klarblå himmel,
barmark och + 7 grader!

Ha det gott i stugvärmen!

3 kommentarer:

Annika sa...

Vivan, det är så hemskt. SÅ hemskt. Hur många fall finns i Närpes? Nej, som du säger, ni får följa direktiv nu. Göra det de säger att ni ska göra. Vara försiktiga.
Själv börjar jag nog inse att min sommarresa till Närpes i sommar inte kommer att bli av. Börjar mentalt ställa in mig på det.
Du får försöka gå ut i naturen ändå, för det får du väl? Andas frisk luft, gå ut och gå. DET stärker kropp och själ.

Nu får du måla massor, läsa böcker, se TV och äta så god mat ni kan.
Tror det är jätteviktigt att hålla myset och trivseln uppe på alla de sätt.
Mer nu än nånsin.

Stora kramar från mig!!!

Barwitzki sa...

Hei - Vi har hatt i dag så deilig været også hele dagen sol og blå himmelen jeg var i skogen. Det var så fint. Avslapning i natur.... hjemme jeg leser mye, strikker litt og
sy. Hilsener til deg.

Min Skattkammare sa...

Hej Vivan!
Vet inte om jag får smyga mig in i Finland så här? ;)
Ja det här hade man inte alls väntat sig för en dryg månad sen. Hoppas att allt rättar till sig snart och så få som möjligt slipper lida av allt detta.
Ha det så bra och var rädd om dig! Kram Kicki