5.3.20

Megastor nostalgitripp


Nu har jag bläddrat i mina bilder "Blaxnäs" och Blackstorp"
Den första bilden var våra kära föräldrars nybyggda sommarstuga 
i Blaxnäs ... året borde vara ca 1978. 
I bakgrunden syns växthus och längs opp på kullen är vår mormors
fina stuga som säkert är flera hundra år gammal!
Den är idag såld och renoverad!

Stugan på bild nr 2 är min och min mans kära Blackstorp idag ... 
samma hus som första bilden, renoverad de senaste fem åren ..
 Ni ser fönstren är de samma .. men mycket är nytt!



Denna handdukshylla med täckare
 finns i en släktings ägo,
men visst är den fin .. och säkert gammal! 
"Tre jäntor ...


Längs stranden i Blaxnäs fanns och finns fortfarande 
båthus med mycket fina och gamla detaljer från förr ...
På den övre bilden visar jag taket som det såg ut förr, numera 
omlagt med vanlig plåttak! Båthuset står kvar.
Skönt att ha det dokumenterat! 






Rester av en gammal, gammal båt finns fortfarande kvar inne 
i skogen vid stranden. Snart är den också ett minne blott!


På vägen till hamnen stöter man på denna stora skuta 
som även den har 'seglat' färdigt!


Flera av mina bilder har ni säkert sett förut ..
men själv tycker jag om dem ...
I dag har vi fått mera snö och temperaturen 
ligger runt nollan!
I morgon sol ... det ni! 

Önskar er alla en fin helg!

3 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Ljuvliga nostalgi bilder du bjuder på idag!
Kramar! ♥

Annika sa...

Vilket mysigt inlägg!! Verkligen jättekul att få ta del av detta. SÅ det är dina fldrars gamla sommarkåk du tog över och har gjort om. SÅ himla fint!!
Din mormors gamla bondgård ser helt underbar ut. Gillar hur många i Närpes tar över och restaurerar gamla gårdar på fint sätt. Fast ja, det finns ju en mängs ödegårdar också förstås. MEN just dessa pampiga gamla bondstugor är i en klass för sig.

Jag har varit nere i Blaxnäs, till hamnen. Älskar gamla båthus.

Kramar!!

Hanna Helena sa...

Vilka underbara skatter du har runt omkring