28.9.20

Gardiner


Naturen levererar!
 
Köpte fyra nya rullgardiner till gallerian i somras.
Med den påföljden att de visade sig vara ca 10 cm
för korta, då vi drog ner dem!

 
Ingen fara, tänkte jag ...
hittar säker några gamla spetsar att förlänga dem med!
Det gjorde jag dock inte.
 
Då fick vi fick en idé ...
i diket andra sidan vägen växte smala stammar av asp.
Vi 'slog ihop' våra huvuden och tillverkade våra egna "spetsar"
Alldeles utmärkt gick det att skala av yttersta lagret ...
knyta ihop och spraymåla ....
 

 
Vi fäste fast "spetsen" i rullgardinerna ... och vips
hade vi längden vi ville ha!
 
Perfekt .. utan en cent i utgift ...



 
Nu har Galleri Fyrin dragit ner sina rullgardiner för i höst!
 
MEN ...
sommaren verkar vara tillbaka!
Omkring 20 grader har det varit i dag och tänk,
alldeles vindstilla!
 
Nu ska vi njuta!

 

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag blev så förälskad i idén och vem vet? Kanske jag kopierar den till mitt köksfönster? Är ju en gren- och pinnmänniska.

Ha det fortsatt fint.
Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...

Alltså! Ni är genier! Själva Ernst kan ställa sig i en vrå och erkänna sig besegrad.
Hälsningar från Bredviken.