11.1.13

Tusentals ...


... julljus ska nu monteras ner, när vi närmar oss 'Tjugondaknut' !
Denna vackra, vita jul har också ett slut!


Har försökt fånga många vackra dekorerade hem,
längs våra vägar! De är tyvärr ganska otydliga, 
eftersom stativet lämnats hemma !


Men, håll till godo!


En del är av samma hus, men från olika vinklar!



En gata i grannstaden!


Borde varit filmat ... nästan allt rörde sig ... 
som ex. röken ur skorstenen ...




Till sist ... grannens stora, vackra julkors !!!
Jättefint också i mörker, när lyktorna lyser i olika färger!
Dessa kors finns i otaliga variationer runt om i Österbotten !


Nu tar 'andra' över och husfolket åker
på tripp över helgen :O)

Ha det bra !!



15 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Ja visst är det vackert i våra trakter med julbelysningar!
Så mycket jobb nerlagt på dessa hus.
Ha en trevlig resa!
Kram!

Hantverkarglädje sa...

De husen tilltalar mig men bara att få beundra så där. Behövs mycket ork och lust att sätta dit och ta bort sådant.
Önskar dig en trevlig tripp vart ni nu än styr kosan.

Maja sa...

Nog ska det vara ordentligt med intresse för att orka göra så fina hus/trädgårdar! En saftig el räkning blir det säkert, men fint är det!
Det första huset har jag sett själv :)
Ha en bra resa!

Skaparglädje sa...

Jag älskar all julbelysning utomhus, det är så vackert.

Monkan sa...

Oj vad mycket ljus, så vackert det måsta vara i verkligheten. Jag tycker faktiskt det fina korset är jättefint i sin enkelhet
Önskar dig en fin tripp Vivan
Kram.

Evashusotorp sa...

Det är både skönt och tråkigt när juleljusen plockas bort, men så är det ju alltid man får hitta några fina fönsterlampor istället för ännu är det långt tills dagarna blir ljusa.
Ha en fiiiiin helg
Eva

Nette Cecilia sa...

verkar som om du varit till Korsnäs ,jag sade att vi borde fara dit och titta men tyvärr inte ork ,trevlig helg ,nette

Liljas Corner sa...

Va fint du fotat! Det är nog många som satsar stort på utebelysningen. Vi har faktiskt inte haft alls några juleljus ute i år, det har fått räcka med fönsterstjärnor. Men till nästa jul måste vi nog laga upp vårt julkors som farfar har lagat. Färgen har flagat på det och några pinnar brutits av, men det ska nog gå att fixa :)

Rantamor sa...

Jag har då aldrig sett dessa julkors, det måste vara något nytt som tillkommit sen jag bodde där !
Men fina är dom verkligen och annorlunda.

Och fint kan jag ju inte tycka att dom julsmyckade husena är...liiite för mycket är det allt för min smak.
Och väldigt mycket jobb att ta ned alla lysena nu efter julen...

Tjingelingen från Rantamor.

Black Iris sa...

Ja tänk vad jag beundrar alla de som pyntar sina hus så fint varje jul.
Det är så vackert.
Grannens julkors var också ett så trevligt sätt att pynta..

Kram Maidi

Benita sa...

Vad fint med julbelysningen, men mycket jobb.

Livet på Vestergård sa...

Hoppas att ni hade en trevlig trip!
Så fint du fångat julbelysningarna.

Annika sa...

Men vad KUL!!!
Inte visste jag att man satsade så fullt ut på julen i vissa hem i Närpes.
URKUL tycker jag som ju inte har problem med att pynta ett hem in absurdum vid jul.
Älskar more is more i juletid.
Men jag vet ju av egen erfarenhet att det tar tid att plocka ner allt.
Hoppas ni har det toppen just nu!!!
Kram!

Gugis Pärlor sa...

Otroliga julljusutsmyckningar du har fått se.. Jag drar mig mer och mer att ta fram alltför mycket, det ska ju bort oxå ;-)

skapa och inreda sa...

Njuter av alla härliga bilder :)