14.9.20

Mina medsystrar ...

Precis som en annan bloggare jag läste om för en stund sedan,
så har jag förälskat mig ...
i några trevliga rundnätta damer på en bänk!
 
(Eva-Mari hade förälskat sig i en duk ...)


                                        Mina sitter i fönstret i Gallerian och fnissar ... eller kanske något

  allvarligare avhandlas i dag!?


Eva-Stina Berg heter hon som tillverkar dessa och många
andra olika figurer såsom blommor, tomtar och djur!


Dessa är tunga, gjorda i betong, samt ärjade ..
visst är dom tjusiga!?

Nu väntar vävkursena första tillfälle ...
nio år har redan gått sedan vi började vävningen 
i byns nedlagda skola!

Ha en bra dag!


 

1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Svårt att hålla fingrar och plånbok i styr när förälskelsen drabbar en! Förstår så väl din kärlek! Tanterna ser ju ut att vara gjutna i brons. Så robusta och tilltalande!

Kul att du gillade min duk... som ju inte på något sätt kan jämföras med dina hemvävda. Men jag älskar den ändå!

Kramar från Eva-Mari