21.5.17

Ett världsarv!

 I går ... kan nästan kalla gårdagen 20 maj till vårstart,
vackert soligt väder, men ännu kalla nordvindar,
... var vår marthaförening på utflykt!
Många olika ställen blev besökta, men detta inlägg ska
endast handla om Unescos berömda och vackra världsarv (läs mer)
 i Korsholms och Kvarkens skärgård!!

 Första bilden föreställer Replot bro, Finlands längsta bro,
 som måste passeras om man kommer landvägen för att
besöka Replot!

 Efter ca 20 km från bron kommer man så till
Svedjehamnen och världsarvet!
Bilarna parkerade vi för att till fots vandra utefter leden, 0,8 km,
ut till 'Saltkaret' som ses längs bort på bilden!

Väl framme blev det trappor som gällde, opp till toppen för att
blicka ut över Kvarken och dess hisnande utsikt!
 





 Skönt att vara nere på marken igen 😂

Marthorna, som nu strax är på hemväg efter 
en lyckad och innehållsrik dag! Jag fjärde från höger 😊
Ulla fotograferar!

God söndag till er alla!

3 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Vackert!
Kram!

Solstrimmor sa...

Roligt med utflykter! Ser att du varit till Strömsö också. Gillar det programmet jättemycket!
Tack för din fina kommentar hos mig, jag blev så glad. Nu hoppas vi på en vacker försommar, våren blev helt överhoppad här också. Idag sol och 24 grader, lite för varmt men klagar, det gör jag inte!

Ha det gott i din plats på jorden!
Kramar från Eva-Mari

Annika sa...

Ja, vad fint.
Har varit där, och det är verkligen en fin plats.
Replotbron är mäktig.
Kramar!