18.3.18

Söndag förmiddag!

 En helt vanlig söndagförmiddag, klockan är halv elva!
Tankarna går ... vad ska jag fylla denna dag med!
Visst, söndag, då ska man vila och ha ledigt!
Men något tänker jag nog ta mig till ...


Lite från veckan som gått och vad jag roat mig med ska ni få veta!
Ett "ovanligt" motiv på en sopkvast har jag målat 
som beställning! Alltid trevligt med utmaningar 😊


Mycket snö har vi ännu!
Grannens stora snöhop skymde t.o.m. skolbussen,
då R steg av vid postlådorna!
Där kommer hon ... "Jag klarar mig själv" 👍





Solen gör sitt ... dripp, dropp från uterummet!
Soliga och klara dagar har vi haft senaste veckan 
med temperaturer på minus fem - sex dagtid!
Men nätterna rejält kalla, över 20 grader!


Halvfärdig akrylmålning, blir båthus från Blaxnäs 
då den blir färdig!
Ronja 7, inspirerades av mina tavlor så hon fick göra en egen!
Riktigt fint båthus i solnedgång blev det!



Måste även visa det fina brädspelet som eleverna
 gjort i slöjden i skolan! Det gäller att hålla tankarna i styr!


Till sist en middagstallrik, gjord av rester från tacobuffén
vi åt med ungdomarna på fredagkvällen!
Fylld paprika med sallad och kallsås!
Endast potatisen är nykokta! Gott! 😙

Nu tittar solen fram!
Har bestämt mig , det får bli penseln ...
och kanske sparkstöttingen (fina vägar)
och sedan har jag ett möte i kväll (Konstklubben)
Det räcker för min del idag ... 👵

Ha en underbar dag alla!

1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Så mycket fint ni håller på med!
Kram!