7.11.13

Ett av ...

... flera olika jobb jag har provat på genom åren 
är som pizzabagare!
Vid förra lågkonjunkturen i landet i början på 90-talet,
fanns inte jobb bara "så där" ...
Även jag drabbades av arbetslöshet, som 
barndagvårdare!

Då söktes pizzaföretagare till staden ... jag nappade på,
så även min syster :) 
Jobbig, men rolig tid de där tio åren vi höll på!


Inte många gånger sedan dess har jag gjort "hemmapizza"
men prövade på här om dagen!
Inte illa ... om jag får bedöma själv!
Förutom tomatsås och ost, satte jag på kebab,
lök, blåmögelost och paprika :) God blev den!
Dock gick den inte riktigt att mäta med företagets pizza !!

Tallrikarna är ett minne från den tiden ...
men pizzabutiken finns ännu kvar i centrum :o)

***

 Ett par minusgrader ute, känns kallt ...
"Firarsvängen" i radion ... en skön dag gryr ...
Det önskar jag er alla också!


8 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Ja det var då!
Alltid gott med pizza!
Ha en skön dag!

Rantamor sa...

Mums det såg allt gott ut, brukar också baka pizza, trattkantarell pizza är en favorit hos oss.

Tjingelingen från rantamor.

Catarina sa...

Oj, va det där såg gott ut!! Inte ofta det blir gjord hemmapizza hos oss heller. Men väldigt uppskattat de gånger det blir gjort.
Ha det bäst!

Leena sa...

Mmmmm ... ser hur gott ut som helst! Du är ju proffs! Här hemma gör vi också pizza då och då men oftast blir det Bianco - alltså utan tomatsås utan med olivolja. Och sedan på med ädelost ... Vi har köpt bakstenar att ha i ugnen och de gör en väldig skillnad.

Hanna sa...

pizzan ser jätte god ut.
Hanna

Annika sa...

Tycker att hemmagjord pizza är jättegod. Mums!!
I Närpes tycker jag att Casa har sååååå goda pizzor, mkt godare än Koti.
Kram!!

Janne i Fagerlia sa...

Hjemmelaget pizza er uten tvil noen hakk bedre en ferdigpizza. Litt arbeide er det jo å lage den, men man får jo lønn for strevet :)

Liljas Corner sa...

Mmm, det ser ju jättegott ut! Det blir ju nog pizza då och då då vi är till Närpes, för dom är så goda där :-)