16.6.15

Stickfrossa ...

 ... hantverk ... Öppna Portar med sina besöksträdgårdar
och massor av andra begivenheter
kunde man gotta sig i Kristinestad senaste helg!
 
 
Sockor, sockor... stora som små, så långt ögat kan se!
Här i Hembygdsgården fanns utställningar av
 bl.a. vävda löpare/mattor och virkade sängöverkast!


 
OCH vet ni vad ... mina mormorsrutor har hittat "hem" :)
Där träffade jag 'flitiga Lisa' ... menade Maria, med sina lappar och
med bloggen "Knappmakerskan". (klick)
DÅ visste jag precis var mina lappar hörde hemma ...
jo med sina "syskon" i lappkorgen,
och som så småningom blir ett varmt täcke!
 
 
Ett varmt täcke hade vi behov av utomhus i den kalla vinden!
Hjälpte inte heller att hålla sig 'inomhus' ...
det var kallt ändå :/
Det blå lilla huset i raden är "mitt" ....
 
 
 
 
Lite underhållning fick vi dock av denna cyklande pianist :)
 
 
MIDSOMMAR närmar sig!
Vi får söka fram yllesockorna och täckjackan antar jag :)
Meeen nog ska vi väl klaga på värme ännu ...
 
Ha det gott :)

6 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Så mycket fina hantverk!
Tur att dina lappar hittade sina syskon till slut!
Ha en fin midsommar trots vädret!
Kram!

Janne i Fagerlia sa...

Her skulle jeg gjerne ha vært!

Nette Cecilia sa...

fina hantverk ,trevlig midsommar ,Nette

Maja sa...

Ljuvliga bilder, men det syns att det är kallt... brr ser att det blir varmare efter midsommar, yeehaa hinner få lite värme innan semestern tar slut!!???
Trevlig Midsommarhelg!

Maria B sa...

Riktigt roligt att träffas! Jag har ju varit in på bloggen din nu och då. Nu har den plötsligt "ett ansikte". Och en granne. H. knappmakerskan

Annika sa...

K-stad är så mysigt. Slås av hur mkt det ordnas där i markandsväg. Har dock slutat åka till sommarmarknaden där eftersom det är SÅÅÅÅ otroligt mkt folk där.
Vilken gullig liten bod du fick sitta i.
OCH du, måtte värmen KOMMA!!!!
Kramar!!