8.2.19

Läslycka ...


 ... heter vår sprillans nya bokbuss i Närpes!
Fick för mig att ta ett besök med yngsta barnbarnet
i går kväll!

Nyhetsbild

 Lånade denna arkivbild för att visa den fina utsidan,
målad av närpeskonstnären Sanna Ek! 
Men insidan är också fin ...


 Den stannar en halvtimme på torsdagskvällar jämna veckor
vid byagården, 18.10-18.40
Även torsdagar udda veckor men då 15-tiden ... 
och då på ett par ställen till.

Jag hittade tre böcker och My lånade också tre ... 😊


Måste bara ge en väderrapport i dag också:
Massor med STORA blöta flingor dalar även i dag!
Mätaren visar på +1 grader!
Nu kommer nog halka och snöslask!

Önskar er en trevlig helg ... trots allt!

2 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Åh så fin bokbuss!
Trevlig helg! ♥

Barwitzki sa...

ahhh... so fint, da jeg var barn, det var også et bibliotek i buss - kalt kjørbibliotek -
og jeg leste mye.
I dag fullførte jeg boken min av Carole Matthews. Jeg er stolt av meg selv... 430 sider på norsk - min første norske bok - Jeg kjøpte den på fjergefargelinjen ColorLinie ved inngangen til Oslofjord :-))
Hilsen til deg.
Viola