13.8.18

Heldag ...

 ... blev det för min man och jag på söndagen!
Tidig förmiddag drog vi iväg till Storkyro, som ligger 
ca 90 km hemifrån!
Där besökte vi, för första gången, Storkyros 1700-talsmarknad!


Verkligen stor och sevärd!


Över hundra försäljare hade sitt eget lilla krypin i gammaldags stil
och hantverkare förevisade arbetsmoment! 




Mat tillreddes i "storkök" ... vi åt en god köttsoppa 
tillsammans med massor av bin och getingar! 😆

********

På eftermiddagen styrde vi kosan till Singsby i Korsholm,
där byn skulle utses till Årets By i Österbotten 2018!
Vår egen by Rangsby fick den titeln förra året!


Två välförtjänta personer premierades för sina insatser och 
uppvaktades med varsin bricka!


Bl.a. Singsby Sångkör och Korsholmsgillet m.fl underhöll ...
dagen avslutades med kaffe och tårta!



Jag har fått äran i flera år att måla personliga brickor till de 
som uppvaktas! Trevligt! Grattis till alla berörda!

Väderleksprognosen lyder som så:
Svalare väder har dragit in över landet och i dag har mätaren 
visar 16-17 grader ... halvklart och måttlig vind!

Skolstart i dag, så jag önskar bla. 'mina tre' flickor en
bra skolstart, Alva börjar trean, Ronja tvåan och Agnes ettan!
William börjar femman och Alicia högstadiet!
Lycka till! 
My är "hemma" ännu ett år innan hennes förskola inleds!

Lycka till också till alla andra!

Ha det bra alla som tittar in!

1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Mycket fint ni fick vara med om på denna dag!
Marknaden är mycket sevärd!
Kramar!