24.3.19

Kändes lyx ...

 Fick äran att följa med min äkta hälft på en fantastisk
kväll till stora staden i öster .. Östermyra!


Denna kväll firades svenska språket eller 
rättare sagt, Svenska föreningen i Östermyra 
firade sina 120 år!

Inbjudna var bl.a. Aktion Österbotten som min man 
och några till representerade ...



 Matfoto tog jag endast av förrätten:

Kantarellcappuccino

serverad med brödskivor i kaffekopp!
Säger bara ... wow!! 👌

 Här är hela menyn!
ALLT var supergott!

Inte bara mat och dryck ingick ..
utan program av världsklass, dansuppträdanden 
och uppvaktningar mm fick vi se!
Tack!
Till sist en tango ... vi var ju i tangons förlovade stad!!

 Östermyra är också känt som Seinäjoki. 😉

Önskar er alla en fortsatt solig söndag!

2 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Så fin kväll ni fick! ♥

Annika sa...

MEN du, jag satt och undrade ... Östermyra, Östermyra?
Hmmm ...
Vad är det för stad?
Var tvungen att googla innan jag kom till slutet i din text, haha. SEINÄJOKI!!! KUL nu fick jag lära mig ngt nytt. Ganska vackert namn på svenska, faktiskt!!!
Så bra att de gör saker för svenska språket även där. Jag var i Östermyra för ett par somrar sen, lite kul.
JUST det, tangomarknaden ja!!
Tänk att det finns en liten grupp svenskspråkiga där också. Visste inte det.
TACK för att jag fick lära mig lite. OCH ja, det syns verkligen att de kostat på och inte snålat. Härligt och fint!!
Kramar!